TISOVEC: Študenti gymnázia výrazne zabodovali na medzinárodnom veľtrhu

g-e-t-firmaTISOVEC – Tri prvé miesta z celkovo šiestich – to je výsledok pôsobenia študentov Evanjelického gymnázia Tisovec na 5. ročníku medzinárodného veľtrhu školských JA firiem v českom Hradci Králové. So svojou školskou JA firmou G. E. T. (Get Everything Together) získali 1. miesto v kategórii Najlepšia firma a členka ich tímu Ester Magyarová navyše bodovala na prvých miestach v kategóriách Najlepší predajca veľtrhu a 90 sekúnd pred investorom, kde sa predviedla v anglickom jazyku.

„Naším produktom, ktorý sme na veľtrhu prezentovali, je 100% prírodná kozmetika na báze včelích produktov. Je to rúž s názvom Beelip a zubná pasta s názvom Beepaste, ktoré sú navyše zabalené v drevených obaloch,“ priblížila prezidentka študentskej JA firmy G. E. T. Aneta Vetráková. Podľa jej slov sa týmito výrobkami nesnažia len chrániť zdravie ľudí, ale aj podporiť dve veľmi dôležité remeslá na Slovensku, včelárstvo a drevárenský priemysel.

beelip-beepaste

„Sme veľmi šťastní, že sa nám podarilo už v premiére na veľtrhu zožať takýto úspech a že sme mohli reprezentovať našu republiku, mesto Tisovec aj evanjelické gymnázium. Odniesli sme si odtiaľ veľa nových skúsenosti, chuti a síl napredovať, no aj tipy čo vylepšiť, aby G.E.T bola ešte lepšia a úspešnejšia,“ doplnila Vetráková. Tisovské gymnázium na veľtrhu zastupoval tím v zložení Klaudia Kováčová, Lucia Lacušková, Ester Magyarová a Matúš Koncoš v sprievode učiteľa aplikovanej ekonómie Ladislava Čajka.

Vzdelávací program JA Firma sa vyučuje ako súčasť programov JA Aplikovaná ekonómia a JA Podnikanie v cestovnom ruchu II. V tejto fáze výučby si študenti zakladajú skutočnú firmu, simulujúcu akciovú spoločnosť a musia prejsť všetkými krokmi podnikania od založenia, plánovania činnosti, cez marketingový prieskum trhu , vlastnú činnosť až po likvidáciu  firmy a rozdelenie zisku ku koncu školského roka.

Vďaka tejto praktickej skúsenosti získavajú študenti možnosť aplikovať teoreticky nadobudnuté skúsenosti o fungovaní podnikateľského subjektu okamžite v praxi. Učia sa tak nielen ekonómiu, ale aj  byť zodpovednými,  vedieť sa rozhodovať a viesť firmu.

Zdroj: Aneta Vetráková, firma.jaslovensko.sk

Pridaj komentár