Kým na severnej trase už dlhé roky premávajú vlaky InterCity (IC) a kvalitu prepravy v posledných dvoch rokoch zdvihol aj súkromný prepravca RegioJet, na „našej“ južnej vlakovej trase nič podobné „nehrozí“. IC je tu len nereálnym snom a dokonca ani rýchliky neposkytujú pri porovnateľných cenách lístkov podobné služby.
Ako totiž nedávno upozornil portál aktuality.sk, na južnej trase zvykne chýbať v rýchlikoch vozeň pre imobilných, jedálenský vozeň, či elektrická zásuvka alebo pripojenie na internet. Štátny dopravca, Železničná spoločnosť Slovensko, argumentuje, že jedálenské vozne sa jej na južnej trase nevyplatia. A že vraj celkovo patrí k menej vyťaženým.
To je zrejme aj pravda. Avšak opäť ide len o ďalší dôsledok sústavného zanedbávania juhu stredného a východného Slovenska. Trvá už od čias Nežnej revolúcie a má za následok vyľudňovanie našich regiónov. Ľudia, ktorí tu napriek všetkým problémom zostávajú, sa musia zmieriť so skutočnosťou, že okrem pracovných príležitostí či budovania cestnej siete sú občanmi druhej kategórie aj z aspektu železničnej dopravy.
Múzeum Betliar bude mať od 25. novembra 2024 novú zastupujúcu riaditeľku. Stane sa ňou Andrea…
Chodec, ktorého v lokalite Hladký Majer zrazil 18-ročný vodič, svojim zraneniam na mieste podľahol. Celý…
Prvý sneh aktuálnej zimnej sezóny spôsobil na cestách Gemera-Malohontu a Novohradu komplikácie. Celý článok Prvý…
Štyria príslušníci HaZZ na jednom kuse techniky zasahujú pri nehode, ktorá sa stala neďaleko mesta…
RIMAVSKÁ SOBOTA – Od štvrtka 21. novembra 2024 môžu obyvatelia Rimavskej Soboty a celého regiónu…
Jeden človek zahynul pri dopravnej nehode, ktorá sa stala na hlavnom južnom ťahu I/16 medzi…