Kým na severnej trase už dlhé roky premávajú vlaky InterCity (IC) a kvalitu prepravy v posledných dvoch rokoch zdvihol aj súkromný prepravca RegioJet, na „našej“ južnej vlakovej trase nič podobné „nehrozí“. IC je tu len nereálnym snom a dokonca ani rýchliky neposkytujú pri porovnateľných cenách lístkov podobné služby.
Ako totiž nedávno upozornil portál aktuality.sk, na južnej trase zvykne chýbať v rýchlikoch vozeň pre imobilných, jedálenský vozeň, či elektrická zásuvka alebo pripojenie na internet. Štátny dopravca, Železničná spoločnosť Slovensko, argumentuje, že jedálenské vozne sa jej na južnej trase nevyplatia. A že vraj celkovo patrí k menej vyťaženým.
To je zrejme aj pravda. Avšak opäť ide len o ďalší dôsledok sústavného zanedbávania juhu stredného a východného Slovenska. Trvá už od čias Nežnej revolúcie a má za následok vyľudňovanie našich regiónov. Ľudia, ktorí tu napriek všetkým problémom zostávajú, sa musia zmieriť so skutočnosťou, že okrem pracovných príležitostí či budovania cestnej siete sú občanmi druhej kategórie aj z aspektu železničnej dopravy.
Ozbrojené sily SR spolu s vojakmi zo 7 spojeneckých krajín sa zúčastnili na medzinárodnom cvičení…
Samospráva mesta Fiľakovo sa uchádza o takmer miliónovú dotáciu na rekonštrukciu budovy Základnej školy Lajosa Mocsáryho…
Celkovo 28 obcí sa prihlásilo do aktuálneho ročníka súťaže Dedina roka 2025. Ide o podstatný…
Vedúca sestra urgentného príjmu Nemocnice Penta Hospitals Rožňava Judita Mlynáriková si prevzala ocenenie Biele srdce…
Krajskí kriminalisti objasňujú vraždu, ktorá sa cez víkend stala v Revúckom okrese. Žena zaútočila na…
Dovedna 400 ľudí prišlo v sobotu na podujatie Noc múzeí a galérií do Gemersko-malohontského múzea…