Kým na severnej trase už dlhé roky premávajú vlaky InterCity (IC) a kvalitu prepravy v posledných dvoch rokoch zdvihol aj súkromný prepravca RegioJet, na „našej“ južnej vlakovej trase nič podobné „nehrozí“. IC je tu len nereálnym snom a dokonca ani rýchliky neposkytujú pri porovnateľných cenách lístkov podobné služby.
Ako totiž nedávno upozornil portál aktuality.sk, na južnej trase zvykne chýbať v rýchlikoch vozeň pre imobilných, jedálenský vozeň, či elektrická zásuvka alebo pripojenie na internet. Štátny dopravca, Železničná spoločnosť Slovensko, argumentuje, že jedálenské vozne sa jej na južnej trase nevyplatia. A že vraj celkovo patrí k menej vyťaženým.
To je zrejme aj pravda. Avšak opäť ide len o ďalší dôsledok sústavného zanedbávania juhu stredného a východného Slovenska. Trvá už od čias Nežnej revolúcie a má za následok vyľudňovanie našich regiónov. Ľudia, ktorí tu napriek všetkým problémom zostávajú, sa musia zmieriť so skutočnosťou, že okrem pracovných príležitostí či budovania cestnej siete sú občanmi druhej kategórie aj z aspektu železničnej dopravy.
Hlavný južný ťah I/16 je pri Rožňave aktuálne neprejazdný. Dôvodom je nehoda kamióna a osobného…
Predmetom mesiaca apríl 2025 v Gemersko-malohontskom múzeu v R. Sobote je kresba stromu od maliara…
Mesto Lučenec v stredu 2. apríla 2025 otvorilo zberný dvor prevádzkovaný vo vlastnej réžii. Situovaný…
VEĽKÉ TERIAKOVCE - Na hlavnej ceste I/72 neďaleko Veľkých Teriakoviec sa dnes popoludní stala dopravná…
V Košickom samosprávnom kraji bol úspešne otvorený nový projekt s názvom „Za kostolmi s virtuálnym…
Súčasná zastupujúca riaditeľka Múzea Betliar Andrea Predajňová by sa vraj mala stať generálnou riaditeľkou Slovenského…