PÍLA – Skalné bralo pri zastávke v Píle v okrese Lučenec (železničná trať v úseku Kriváň – Lovinobaňa) už nebude hrozbou pre plynulosť a bezpečnosť železničnej dopravy. Skalný zárez, ktorý je súčasťou už nevyužívaného tunela, je po novom celý zasieťovaný a zabezpečený tak, aby zvetrané kusy skál nepadali do koľajiska.
„Práce realizovala firma Rocknet, s. r. o. od mája 2017 do polovice júla 2017. Ich súčasťou bolo odstránenie náletových drevín a uvoľnených skál. Neskôr sa navŕtavali diery, do ktorých sa ukotvili tyče v dĺžke 6 až 8 metrov. Nasledovalo zasieťovanie skalného zárezu pletivom a upevnenie ochranných sietí o kotevné tyče,“ priblížila priebeh prác hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková.
Dodala, že vyčistená bola aj priekopa od napadaných skál popri skalnom záreze. Zrealizovaná bola aj úprava štrkového lôžka do profilu.
Súčasťou tejto „skalnej hory“ je aj tunel Píla postavený v roku 1871 a prestavaný v roku 1948. Má dĺžku 125 metrov a vlaky ním nejazdia približne 30 rokov. „Údržbové práce sa v ňom nevykonávajú. Len dohliadacia činnosť, ktorá ŽSR vyplýva zo zákona a interných predpisov,“ spresnila Pavliková s tým, že kultúrnou pamiatkou tunel nie je.
Musíte byť prihlásený, aby ste mohli zverejniť komentár.