„Práce realizovala firma Rocknet, s. r. o. od mája 2017 do polovice júla 2017. Ich súčasťou bolo odstránenie náletových drevín a uvoľnených skál. Neskôr sa navŕtavali diery, do ktorých sa ukotvili tyče v dĺžke 6 až 8 metrov. Nasledovalo zasieťovanie skalného zárezu pletivom a upevnenie ochranných sietí o kotevné tyče,“ priblížila priebeh prác hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková.
Dodala, že vyčistená bola aj priekopa od napadaných skál popri skalnom záreze. Zrealizovaná bola aj úprava štrkového lôžka do profilu.
Súčasťou tejto „skalnej hory“ je aj tunel Píla postavený v roku 1871 a prestavaný v roku 1948. Má dĺžku 125 metrov a vlaky ním nejazdia približne 30 rokov. „Údržbové práce sa v ňom nevykonávajú. Len dohliadacia činnosť, ktorá ŽSR vyplýva zo zákona a interných predpisov,“ spresnila Pavliková s tým, že kultúrnou pamiatkou tunel nie je.
K urnám prídu voliť starostu či poslanca aj obyvatelia niektorých obcí Gemera-Malohontu a Novohradu. Celý…
Zúžená cesta by čoskoro mala byť minulosťou, ako potvrdila polícia aj ministerstvo hospodárstva. Stane sa…
Jedna osoba utrpela zranenia pri dopravnej nehode, ktorá sa stala vo štvrtok večer na hlavnej…
Novou turistickou atrakciou Gemera sa stanú vstupy do bane pri Jelšave. Pôjde o nevšedné dobrodružstvo…
Klenotom medzi maďarskými dedinami je obec Hollókő. Pre zachovanú ľudovú palócku architektúru je lákadlom pre…
Najzložitejšia slovenská dopravná stavba súčasnosti, rýchlostná cesta R2 Mýtna - Kriváň, napreduje každým dňom Celý článok…