FIĽAKOVO: Cez aplikáciu City monitor nahlasujú občania podnety každý deň

FIĽAKOVO – Aplikácia City monitor, ktorá vo Fiľakove funguje od roku 2015, je občanmi mesta využívaná a nové podnety cez ňu pribúdajú samospráve každý deň. Tvrdí to viceprimátor mesta László Kerekes, podľa ktorého ich samospráva rieši v spolupráci s mestskou políciou (MsP) a Verejnoporospešnými službami mesta (VPS). Väčšinu z nich sa podarí vyriešiť.

Medzi podnety, ktoré sú najčastejšie nahlasované, patria poruchy verejného osvetlenia, poruchy ampliónov mestského rozhlasu, výtlky na cestách a chodníkoch, preplnené kontajnery či čierne skládky. „Tieto veci vieme promptne riešiť. Skládky napríklad riešime tak, že najprv tam vyšleme mestských policajtov, ktorí sa pokúsia vypátrať pôvodcu skládky. Potom ju odstránime väčšinou za pomoci VPS,“ vysvetlil viceprimátor.

Ľudia však podľa neho do aplikácie pridávajú aj podnety, ktoré tam nepatria, hoci za posledný štvrťrok ich je menej. Súvisia napríklad s budovami či priestormi, ktoré samospráva nevlastní. „Zvyknú sa týkať napríklad železničnej stanice či malého cintorína na Železničnej ulici. Takéto budovy mestu nepatria, preto nevieme tieto podnety vyriešiť. Môžeme ich iba posunúť kompetentným. Či sa s nimi budú zaoberať, my už ale ovplyvniť nevieme,“ objasnil.

Druhou takou skupinou sú podnety, ktoré do City monitora nepatria kvôli ich krátkej aktuálnosti. Podľa slov viceprimátora je to napríklad pohyb túlavých psov. „Kým na miesto vyšleme hliadku, pes tam už dávno nie je. To isté platí pri nesprávnom parkovaní, rušení nočného kľudu či hádzaní petárd. Takéto prípady treba riešiť hneď v danej chvíli, preto ich odporúčame nahlasovať priamo na MsP,“ povedal s tým, že medzi nahlasovateľmi sa nájdu aj „srandisti“. „Nahlásili nám už aj to, že prečo sme nevybavili dobré počasie,“ doplnil s úsmevom.

Zdroj: Klaudia Kovácsová, hovorkyňa Fiľakova, Foto: ilustračné, Sobotnik.sk

Pridaj komentár