R. SOBOTA: Ľudia sa stále sťažujú na dlhé čakanie na pošte, nový systém nepomohol

RIMAVSKÁ SOBOTA – Ak máte v tomto predvianočnom období málo medziľudského kontaktu, odporúčame vám vo vybraných hodinách navštíviť pobočku Slovenskej pošty na Jánošíkovej ulici v Rimavskej Sobote. Strávite desiatky minút v teple, spoznáte množstvo nových ľudí, vianočným prekvapením bude časovo neodhadnuteľné čakanie na vybavenie a namiesto vianočného stromčeka vám bude veselo blikať zákaznícky vyvolávací systém.

Tento ironický úvod, bohužiaľ, vystihuje aktuálnu situáciu na rimavskosobotskej pošte. Nový automatizovaný „lístkový“ systém, ktorý mal priniesť poriadok a kratší čas čakania, podľa mnohých názorov paradoxne spôsobuje ešte dlhšie čakanie ako predtým. Potvrdili nám to nielen zákazníci pošty, ale priamo aj niektorí jej zamestnanci. Na neúmerne dlhé čakanie sa pritom ľudia sťažujú od zavedenia nového systému pred viac ako rokom, ale práve v tomto predsviatočnom období je to mimoriadne vypuklé.

Päťdesiat minút pre jeden list

My sme poštu navštívili 17. decembra 2019 o 17:19. Pri našom príchode v nej už síce čakalo dosť ľudí, ale veľakrát sme ich už v tejto pošte videli aj viac. Na základe skúseností sme teda predpokladali, že budeme čakať maximálne nejakých 10 – 15 minút, ale veľmi sme sa mýlili. Z pošty sme nakoniec odchádzali o 18:09, teda presne po 50 minútach.

To, že niečo nie je v poriadku, nám potvrdzovali aj poznámky ostatných čakajúcich či rozhovory s ľudmi, s ktorými nás zblížilo spoločné čakanie. Viacerí nám potvrdili, že v ten deň boli na pošte už druhý či tretí krát, keďže tam bolo stále veľa zákazníkov a ich odbavovanie šlo pomaly. „Normálne človek má už takú nechuť prísť na poštu, lebo vie, čo ho čaká,“ posťažovala sa jedna pani.

Niektorí sa navyše ponosovali, že ľudia, ktorí prišli po nich, už boli vybavení, pričom oni stále čakajú. Netvrdíme, že sme hovorili s nejakou reprezentatívnou vzorkou zákazníkov, ale z tých, s ktorými sme prišli do kontaktu, sa všetci sťažovali. Nikto nevyjadril pozitívny či aspoň neutrálny názor. Samozrejme, chápeme, že je predvianočné obdobie, ľudia viac využívajú poštové služby a je i čas vyplácania dávok. Podľa mnohých názorov by to však s dobre nastaveným vyvolávacím systémom (prípadne úplne bez neho) šlo rýchlejšie.

Divné číslovanie

Samostatnou kapitolou je číslovanie lístkov, ktoré automatický systém vydáva zákazníkom pošty. Sú totiž číslované súbežne v niekoľkých „sériách‘, čo znepriehľadňuje odhad doby, ktorú ešte budete čakať. Konkrétny príklad: prídete na poštu a automat vám dá lístok s číslom P110. Na informačnej tabuli vidíte, že v rýchlom slede blikne číslo P101, P102 a P103. To vo vás prebudí nádej, že najneskôr behom pár minút prídete na rad aj vy.

Lenže, chybný predpoklad, automat zrazu začne ‚volať‘ zákazníkov s číslami z úplne inej série, povedzme P787, P788, atď. Vaša séria je mimo hry aj 10 či 15 minút. Veríme, že takéto delenie do sérií má nejaké opodstatnenie, ale pre zákazníkov je zmätočné. Čerešničkou na torte je fakt, že o 18:00 systém bez upozornenia prestane vyvolávať zákazníkov (ale tabuľa zostane svietiť) a k okienkam sa musia ‚natlačiť‘ do radov ako za starých dobrých čias.

Ochotné pracovníčky

Ak niečo na službách Slovenskej pošty musíme vyzdvihnúť, určite je to prístup prepážkových pracovníčok. Napriek tomu, že po 18:00 zostalo ešte minimálne 20 až 25 ľudí, všetkých trpezlivo a bez reptania vybavili (výnimkou je podľa našich skúseností len služba Western Union, u ktorej už po 18:00 proste nie je možné zadávanie do systému). Ochotu týchto pracovníčok si veľmi vážime. Veď každý by chcel v tomto období byť čím skôr doma a navyše, ich platy podľa nás nezodpovedajú takýmto neplánovaným „nadčasom“.

Ešte by sme dodali, že podľa skúseností viacerých ľudí je v tomto období najhoršie prísť na poštu v časoch približne od 10:00 do 12:00 a od 16:00 do 18:00, keďže vtedy je najväčší nával. Naopak, ako vhodný čas sa ukazuje doba od 12:00 do 16:00.

O vyjadrenie k veci sme požiadali aj komunikačné oddelenie Slovenskej pošty, ktoré sme im zaslali ešte 17. decembra. Do vydania článku (ráno 20. decembra) sme však nedostali odpoveď. Ak nám bude doručená, radi ju zverejníme.

Foto: Sobotnik.sk

Pridaj komentár