Podnet čitateľa: Úrady tu fungujú nesprávne, zdravotný systém v SR je nedomyslený

RIMAVSKÁ SOBOTA – Nedvíhanie telefónov či žiadne informácie o zdravotnom stave pacienta. Aj takéto nepríjemnosti sa stali nášmu čitateľovi, ktorý poslal do našej redakcie podnet na tento článok.

Pacient, ktorý nás o svojom probléme informoval, pracoval dlhšiu dobu v zahraničí, kde sa potenciálne mohol nakaziť. Keď však prišiel naspäť na Slovensko, o jeho zdravotný stav sa, bohužiaľ, podľa neho nikto nezaujímal. V povinnej domácej karanténe bol značný čas a až po mesiaci od príchodu zo zahraničia mu odporučil obvodný lekár, aby sa šiel preventívne otestovať do Rimavskej Soboty.

Hlavným problémom spomínaného čitateľa nie je samotné testovanie, ale okolnosti týkajúce sa zlého zdravotného systému na Slovensku. „Vyše mesiaca trvalo, kým ma otestovali. Som nahnevaný z celej tejto situácie. Bol som práceneschopný (PN), pretože som bol v povinnej karanténe. Môj obvodný doktor je stále v tom, že som prihlásený v zahraničnej sociálnej poisťovni, aj keď tomu už tak nie je. Mojou úlohou je prihlásiť sa na Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny (ÚPSVaR) do siedmich kalendárnych dní po ukončení PN. Situácia je taká, že môj obvodný doktor mi tú PN oficiálne ukončil a poslal to do Sociálnej poisťovne. Keďže nie som aktuálne poistencom Sociálnej poisťovne, nemajú s tým nič spoločné a posielajú to doporučene domov. Na opakované telefonáty opakovane odpovedajú, že na to nemajú čas a na ÚPSVaRe ma s tým neprijali. Prišiel som tak o nároky, ktoré by som ako klient ÚPSVaRu mal,“ uviedol čitateľ.

Ako ďalej dodal, testovať sa bol v uplynulých dňoch a za výsledky ho nikto neinformoval. „Môj lekár cez víkendy nepracuje a ja môžem byť potenciálny prenášač koronavírusu. Osobne som musel volať kompetentným (lekár to nebol), aby ma informovali o mojom zdravotnom stave,“ pokračoval s tým, že až o 32 hodín sa dozvedel svoj výsledok, ktorý bol podľa kompetentných negatívny. Ako tiež povedal, ľudia sa ho stránia na každom kroku, pretože bol v karanténe aj keď mal negatívny test na COVID-19.

Aký je podľa neho zdravotný systém na Slovensku?

Podľa čitateľa je celý zdravotný systém na Slovensku neúplný. „Myslím, že je povinnosťou informovať všetkých pacientov o ich zdravotnom stave hneď, ako majú výsledok. Neviem, čo by robili, ak by bol ten test pozitívny. Mám okruh blízkych ľudí, o ktorých zdravie sa bojím a práve ja som mohol byť ten, ktorý ich mohol nakaziť. Môj obvodný doktor ma vôbec nevyšetril. Jediné čo urobil je, že sa ma opýtal, či mám príznaky. Keď som povedal, že nie, viac sa nezaujímal,“ vyjadril sa čitateľ.

V podnete ďalej znelo, že si veľmi váži prácu regionálneho úradu verejného zdravotníctva (RÚVZ) so sídlom v Rimavskej Sobote. „Chcem vyzdvihnúť prácu RÚVZ, konkrétne pána Béresa a pani Strečkovú, vedúcu oddelenia epidemiologického úradu, pretože boli jediní ktorí zdvihli telefón a boli ochotní so mnou komunikovať ohľadom výsledkov aj počas víkendu. Pracujú 24 hodín denne a zaujímajú sa hlavne o zdravie pacientov,“ dodal náš čitateľ na záver.

Máte skúsenosti s takýmito problémami? Ozvite sa nám v komentároch či správach na Facebooku, alebo môžete zvoliť mailovú komunikáciu (redakcia.sobotnik@gmail.com).

(O vyjadrenie sme požiadali Sociálnu poisťovňu a aj ÚPSVaR. Keď ich vyjadrenie budeme mať, doplníme to do článku)

Pridaj komentár