R. SOBOTA: Na vlakovej stanici urobili množstvo práce, s obmedzeniami sa už nepočíta

RIMAVSKÁ SOBOTA – Rekonštrukcia vlakovej stanice v Rimavskej Sobote skončila svoju druhú etapu, ktorá, čo sa týka prác, bola najrozsiahlejšia. Mnohí, ktorí ste cestovali od 25. 6. 2020 už vlakom, ste si mohli všimnúť nové osvetlenia, lavičky či nové koľajnice. O všetkých prácach, ktoré sa realizovali na stanici povedala pre Sobotnik.sk hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Ria Feik Achbergerová.

„Predmetom doterajších rekonštrukčných prác boli hlavne rekonštrukcie koľají a výhybiek so zmenou dispozičného riešenia stanice vrátane prislúchajúcich častí trate, rekonštrukcie priecestí, komunikačných plôch a prístupových ciest pre cestujúcich, ďalej koľaje a výhybky prislúchajúcich vlečiek Lesy SR a Gemernákup, vybudovanie jedného krajného nástupišťa a jedného poloostrovného nástupišťa, realizácia elektrického ohrevu výhybiek, bolo vybudované a aktivované nové staničné zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie vrátane zabezpečenia dvoch priecestí. V rámci stavby bol vybudovaný nový informačný systém pre cestujúcich, riešené nové vonkajšie osvetlenie celej stanice a nový náhradný prúdový zdroj pre celú stanicu,“ povedala Achbergerová.

Ako ďalej doplnila, vybudovaný bol aj prístrešok pre cestujúcich či informačné tabule vo vnútorných priestoroch. „Cieľom rekonštrukcie je dosiahnutie normových parametrov dopravnej cesty vo všetkých jej ukazovateľoch, zaistenie bezpečnej a plynulej železničnej prevádzky a dosiahnutie dohodnutého štandardu stanice,“ ozrejmila.

Celková doterajšia čiastka na túto rekonštrukciu bola 10, 5 milióna eur a dovedna by sa malo na celkovú rekonštrukciu, ktorá sa skončí v novembri tohto roku minúť 13 miliónov eur, pričom predmetom diela sú aj práce naviac, ktoré vyplynuli zo samotnej realizácie.

Na vlakovej stanici v Rimavskej Sobote by malo pribudnúť množstvo ďalších prvkov, ako napríklad úprava Chrenovského potoka v oblasti zrekonštruovaných železničných mostov či terénne úpravy. „Rekonštrukčné práce majú byť dokončené do konca novembra 2020. S obmedzeniami pre cestujúcich už do konca stavby nepočítame,“ dodala.

Budú aj nové dieselmotorové vlaky

Ako nás ďalej informoval hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZZSK) Tomáš Kováč, spoločnosť vlastní dovedna 21 dieselmotorových jednotiek (DMJ) a hovorca nevylučuje, že by mohol pribudnúť nový aj na tratí Rimavská Sobota – Brezno. „Aktuálne je v prevádzke už 7 ks DMJ. Keď bude do prevádzky nasadených všetkých 21 ks DMJ, je pravdepodobné, že niektoré z nich budú nasadené aj na trať medzi Rimavskou Sobotou a Breznom, hoci je to menej dôležitá trať. Prioritu majú predovšetkým trate s vyššími tokmi cestujúcich a vyššou frekvenciou vlakových spojení,“ konkretizoval Kováč.

Pridaj komentár