Kedy bude definitívne dokončená cesta Muráň – Predná Hora?

Cesta z Muráňa na Prednú Horu počas rekonštrukcie

MURÁŇ/PREDNÁ HORA – Úsek cesty II/531 Muráň – Predná Hora, ktorý vlani vážne poškodili prívalové zrážky, ešte stále nie je úplne dokončený. Predseda Banskobystrického samosprávneho kraja Ján Lunter na tlačovej konferencii v apríli 2020 avizoval, že cesta bude dokončená v októbri, zatiaľ sa tak ale nestalo.

Na príčiny zdržania sme sa pýtali hovorkyne Banskobystrického samosprávneho kraja Lenky Štepánekovej, ktorej sme poslali otázky v utorok (2. 11.) Odpoveď zatiaľ nemáme, ak ju dostaneme, doplníme ju do článku.

Viac nám však prezradil starosta Muráňa Roman Goldschmidt. „Hovoril som o tom so stavbyvedúcim a cesta by mala byť dokončená do konca roka. Upravujú a dokončujú ešte nejaké drobnosti. Je však prejazdná v oboch jazdných pruhoch, do jedného bola doprava presmerovaná asi len dva týždne,“ konkretizoval starosta.

Dopravné obmedzenia súvisiace s poškodením a opravou komunikácie ovplyvnili nielen cestovný ruch v regióne, ale zároveň mali negatívny dopad aj na ľudí, ktorí spomínanú komunikáciu využívali na dochádzku za prácou. Týkalo sa to okrem iného niektorých zamestnancov Odborného liečebného ústavu psychiatrického na Prednej Hore, ktorí do zamestnania dochádzajú z Revúcej.

Úsek Muráň – Predná Hora vážne poškodili koncom júna 2020 intenzívne prívalové zrážky. Odvtedy bol úplne uzatvorený pre všetku dopravu až do 18. decembra 2020. Vtedy dodávateľ ukončil prvú etapu rekonštrukčných prác.

V rámci druhej etapy jej obnovy, ktorá bola realizovaná v tomto roku, má byť zrekonštruovaných 15 priepustov pod vozovkou a upravených bude zhruba 5,5 kilometra priekop. Vykonané majú byť tiež vodozádržné opatrenia na troch potokoch.

DOPLNENÉ 5. 11. 2021 o 19:05: Podľa stanoviska BBSK, ktoré pre Sobotnik.sk v piatok večer poskytla hovorkyňa Lenka Štepáneková, posun termínu dokončenia v porovnaní s predpokladmi súvisí s meškajúcou dodávkou niektorých prefabrikovaných prvkov, ktorých výroba utrpela celosvetovou krízou materiálov spôsobenou výpadkami počas pandémie COVID-19.


„Na odvodnenie vozovky je totiž použitý atypický prefabrikovaný žľab, ktorého dodávka meškala. Ide pritom o cca 5000 kusov prefabrikátov. Napriek týmto nepredvídateľným zdržaniam by mala byť rekonštrukcia ukončená do konca roka,“ uviedla Štepáneková.

Foto: Sobotnik.sk