Ako to vyzerá s príchodom LIDL do Hnúšte? Problémom je prístup na cestu

Lidl

HNÚŠŤA – Už dávnejšie avizovaný príchod obchodnej spoločnosti LIDL do Hnúšte bol jednou z tém nedávneho aprílového zasadnutia mestského zastupiteľstva. Na aktuálny stav sa pýtal poslanec Filip Rohárik, odpovedali mu primátor Martin Pliešovský a viceprimátor Michal Bagačka. Tí zdôraznili, že zdržanie plánovanej výstavby nie je zapríčinené vinou mesta.

Rokovania pokračujú a to veľmi dobre,“ skonštatoval Pliešovský s tým, že zatiaľ posledné sa uskutočnili tento týždeň a mesto sa snaží v danej záležitosti vystupovať aktívne, hoci ide o problém, ktorý musí riešiť samotný LIDL.

Problematické napojenie

Konkrétne ide o napojenia parkoviska pri budúcom obchodnom centre a jeho obslužných komunikácií na hlavnú cestu. Je to cesta prvej triedy I/72 a v takýchto prípadoch platia pre napájanie vedľajších ciest prísnejšie pravidlá.

Je jasné, že LIDL ešte nepodal žiadosť na ministerstvo dopravy na odbočku z hlavnej cesty. Ale my už vieme, že krajská správa ciest výnimku jednoducho nedá. Darmo to pošlú na ministerstvo, aj tak to príde na riešenie krajského cestného úradu,“ ozrejmil primátor.

Mesto preto podľa neho musí hľadať iné riešenie. „Máme dve alebo tri a budeme tlačiť, aby sa to vyriešilo čo najskôr, pretože inak zostaneme my ako hlupáci – ak robíte cestu prvej triedy a neurobíte hneď to, čo sa dá, že postavíme chodníky, obrubníky, zvodidlá a potom to budeme búrať,“ poznamenal Pliešovský.

Problematický odbočovací pruh

Problémom je podľa neho skutočnosť, že v úseku cesty, kde má byť napojenie na LIDL, je už ľavý odbočovací pruh smerom k umyvárke áut a ďalším budovám. „Keby sme ho nemali, tak žiadny problém neexistuje. Takto sa to vopchať nedá. Máme tam 34 metrov, v zmysle slovenských technických noriem ich potrebujeme 130,“ porovnal primátor.

Jedným z riešení je preto podľa neho urobiť odbočovací pruh už za autobusovou zastávkou pri Slovenských lučobných závodoch. Druhé riešenie je umožniť príjazd k Lidlu cez existujúcu križovatku priamo pred vchodom do SLZ, pričom autá by k obchodu pokračovali komunikáciou vedúcou popred bývalú administratívnu budovu závodu.

To by bolo najjednoduchšie a finančne najmenej náročné riešenie,“ podotkol Pliešovský s tým, že riešiť sa bude musieť ešte aj príjazd zásobovacích nákladných áut. „V každom prípade o LIDL nechceme prísť. Chceme zveľadiť túto časť a chceme, aby do mesta prišla ďalšia občianska vybavenosť a služby,“ dodal.

Cesta k LIDL mala byť riešená ako prvá

Ako pokračoval viceprimátor Bagačka, keď LIDL navrhol svoje riešenie prístupovej cesty, už vtedy jeho zástupcom bolo povedané, že pôjde o prakticky nerealizovateľný variant. „A to bolo minulé leto. Firma a tí, ktorí jej zabezpečujú nejaký pasport, sa zrejme spoliehali na to, že sa to nejako podarí,“ vyjadril sa Bagačka.

Ostatné riešenia sú podľa neho zložité a môžu navýšiť rozpočet. „Je to akoby ste si kúpili pozemok, kde chcete stavať dom. Možno spravíte aj základy a potom vám napadne, že sa tam neviete dostať a začnete riešiť cestu,“ prirovnal Bagačka, podľa ktorého práve cestné pripojenie malo byť v tomto prípade alfou a omegou.

Poslankyňa Miroslava Vargová na zasadnutí uviedla, že dostáva spätnú väzbu, že poslanci údajne bránia tejto investícii, hoci to tak nie je. Častá otázka tiež je, či pozemky predali LIDLu.

„Kúpna zmluva aj predaj boli schválené. Ale už v kúpnej zmluve sa písalo, že kým sa nevyriešia dopravné vzťahy, tak LIDL kúpnu cenu nezaplatí. Vyriešenie dopravných vzťahov nie je na nás a ak sa ich nepodarí vyriešiť, tak LIDL ju zrejme ani nezaplatí, keďže sa nedostane na vlastný pozemok,“ upozornila Vargová.

Primátor verí, že po prázdninách bude mesto vedieť podať v tejto veci veselšie správy. „Teda, že LIDL začne kopať. K tomu, samozrejme, OP Centrum, tam sú ďaleko aktívnejší a už by sa chceli do zeme zahryznúť bagrom,“ zakončil.

Foto: Sobotnik.sk

Pridaj komentár