Cyklotrasa Rimavská Sobota – Poltár vedie aj cez tunel

Tunel Ožďany v roku 2011, pred rekonštrukciou
Tunel Ožďany v roku 2011, pred rekonštrukciou

R:SOBOTA/POLTÁR – Cyklotrasa Rimavská Sobota Poltár bude bezpochyby patriť medzi najzaujímavejšie nielen v našich regiónoch, ale aj na celom Slovensku. Aj keď si odmyslíme všetko ostatné, koľko cyklociest vedie cez skutočný železničný tunel?

Možno jediný podobný prípad nájdeme tiež u nás na Gemeri, medzi Revúcou a Jelšavou. Ide o Slavošovský tunel, ktorý meria 2,4 kilometra a pred ním sa ešte nachádza oveľa kratší, 245-metrový Koprášsky tunel.

Lenže toto porovnanie nie je celkom namieste. Obidva spomínané tunely sa síce dajú prejsť na bicykli, ale zatiaľ nie sú súčasťou dostavanej a vyasfaltovanej cyklocesty. Navyše, svojmu účelu nikdy neslúžili, keďže trať z Tisovca do Slavošoviec nebola dostavaná a nikdy cez ne preto neprešiel vlak.

Tunel pri Ožďanoch je iná káva. Vlaky cezeň jazdili celé desaťročia (1913 – 2000) a v súvislosti s výstavbou cyklocesty R. SobotaPoltár bol zrekonštruovaný za 750 000 eur. Okrem stavebných prác sa myslelo aj na elektroinštaláciu, keďže bude osvetlený.

V roku 2011 ale vyzeral úplne inak. Vlaky cezeň vtedy už viac ako desať rokov nejazdili a príroda si pomaly brala späť, čo jej človek pred takmer sto rokmi vzal. Vchod do tunela zarastal náletovými drevinami a priesaky cez jeho klenbu vytvárali v zime malé „ľadopády“, ako môžete vidieť na našich fotkách z roku 2011.

Dnes je už tunel i celá cyklocesta dokončená a aj na tomto mieste sa patrí znova poďakovať Banskobystrickému samosprávnemu kraju, že sa na tento veľký projekt podujal a podarilo sa naň získať peniaze z eurofondov. Cyklotrasa by mala byť oficiálne otvorená už teraz na jar, možno hneď v marci.

Pridaj komentár