Na Sobôtke sa opäť tvoria kolóny. Dopravnú situáciu skomplikovala samohybná húfnica

samohybná húfnica
Samohybná húfnica pred Sobôtkou

RIMAVSKÁ SOBOTA – Vo štvrtok 6. júna 2024 vodiči prechádzajúci okolo Rimavskej Soboty po hlavnom južnom ťahu I/16 opäť zažívajú kolóny pri stavenisku turbookružnej križovatky Sobôtka. Dôvodom je začiatok poslednej etapy asfaltovacích prác, ktoré sa začali práve v tento deň.

Na mieste sme sa boli pozrieť predpoludním osobne. Menšie kolóny sa tvorili zo všetkých štyroch smerov, ale najhoršia situácia bola v smere od Lučenca. Kolóna tam siahala až takmer po Čiernu Lúku a viacerí vodiči vo facebookových dopravných skupinách odporúčali radšej sa tomuto úseku vyhnúť.

Akurát v čase, keď sme úsekom prechádzali, sa tadiaľ presúvala aj samohybná húfnica so sprievodným vozidlom vojenskej polície. Keďže sa im nechcelo čakať v kolóne, predierali sa dopredu medzi dvomi prúdmi vozidiel, pretože oproti im šiel rad áut v smere od Sobôtky. Tie sa museli vyhýbať na kraj vozovky.

Samohybná húfnica pri prejazde úsekom

Našťastie, ako uvádzame v našom nedávnom článku, ide už o posledné práce priamo na vozovke a väčšie dopravné obmedzenia na Sobôtke by sa mali čoskoro skončiť.

 „Práce na II. etape realizácie asfaltových vrstiev sa začnú vo štvrtok 6. júna a skončia do piatku 14. júna 2024. Ukončenie celej stavby je podľa zmluvy stanovené na 8. augusta 2024,“ konkretizovala hovorkyňa SSC Jana Lukáčová.

Dodala, že po ukončení prác na asfaltových vrstvách budú ešte prebiehať dokončovacie práce (osadenie zvodidiel, úprava svahov, betonáž časti kruhového objazdu pre nadrozmerné prepravy). Avšak doprava bude obmedzená len čiastočne,“ povedala Lukáčová.

Počas výstavby museli vodiči strpieť viacero dopravných obmedzení, ktorých rozsah sa menil v závislosti od konkrétnych prác. Najhoršia situácia na križovatke bola koncom apríla, keď sa pred ňou tvorili kilometrové kolóny.

Nová turbookružná križovatka s priemerom asi 50 metrov nahradí pôvodnú z 80. rokov 20. storočia, ktorá už svojimi technickými parametrami nezodpovedala intenzite premávky v danom úseku. Výstavbu financuje Slovenská správa ciest za pomoci peňazí z Európskej únie.

Foto: Sobotnik.sk

Pridaj komentár