Rimavská Sobota môže prísť o sto pracovných miest v prospech Hnúšte

Priemyselný park Hnúšťa, okres Rimavská Sobota

RIMAVSKÁ SOBOTA/HNÚŠŤA – Zhruba sto pracovných miest môže stratiť mesto Rimavská Sobota v prípade, ak spoločnosť Brantner Gemer postaví svoje Centrum energetického a biologického zhodnocovania odpadu (CEBZ) v Hnúšti. Vyplýva to z informácií v článku zverejnenom na oficiálnej stránke mesta Hnúšťa.

Článok je o pracovnom stretnutí k prešetreniu petície Za Malohont bez spracovania odpadu. Týkala sa zámeru firmy Brantner postaviť v hnúšťanskom priemyselnom parku spomínaný závod, kde by sa spracovávalo stotisíc ton biologického odpadu ročne.

Zástupcovia firmy Brantner na stretnutí reagovali na otázky a pripomienky k zámeru, pričom ako jednu z výhod pre Hnúšťu uviedli možný presun svojho sídla z Košickej cesty v Rimavskej Sobote práve do mesta v severnej časti okresu.

Vedenie spoločnosti predpokladá v prípade investície v Hnúšti presťahovanie celej prevádzky závodu Brantner Gemer s. r. o. z Rimavskej Soboty do Hnúšte, čo je cca 100 zamestnancov,“ píše sa v článku.

Jedným dychom treba dodať, že stále ide len o možnosť, ešte nie je o ničom rozhodnuté. Brantner totiž rokuje s dvoma samosprávami, okrem Hnúšte je to Lučenec. Zisťovali sme aktuálnu situáciu v obidvoch mestách a zatiaľ nie je o ničom rozhodnuté, rokovania stále prebiehajú.

Zdá sa, že spoločnosti by viac vyhovoval Lučenec, kde by závod na spracovanie odpadu postavila v lokalite Čurgov pri Dolnej Slatinke, kde má aj skládku komunálneho odpadu. Brantner si tam už chcel od samosprávy prenajať príslušné pozemky a tento zámer mali na stole mestskí poslanci, ale napokon ho neschválili, keďže cena za prenájom sa im zdala nízka.

Naopak, v Hnúšti vzbudil plán firmy Brantner rozruch a odpor časti obyvateľov, ktorí sa obávajú zhoršenia stavu životného prostredia a zvýšenej intenzity premávky. Firma však oponuje, že v prípade CEBZ nepôjde o spaľovňu a spracovanie bioodpadu je založené na princípe fermentácie v uzatvorených betónových fermentoroch. Zvýšenie dopravnej zaťaženosti spoločnosť pripúšťa, ale dodáva, že by k nemu došlo aj v prípade príchodu iných investorov.

Viac o téme sa dočítate v našom pôvodnom článku:

Pridaj komentár