R2 Kriváň – Mýtna ide do finále. Diaľnicu v korunách stromov otvoria už o mesiac

R2 Kriváň - Mýtna, diaľnica v korunách stromov

MÝTNA/KRIVÁŇ – Výstavba aktuálne najkomplikovanejšej cesty na Slovensku napreduje rýchlym tempom a blíži sa k záveru. Stovky robotníkov na nej pracovali aj počas zimy, vďaka čomu sa podarilo dodržať avizované dokončenie na jeseň tohto roka. Dnes je už známy aj presný termín, kedy bude R2 Kriváň – Mýtna otvorená.

„Bude to 20. novembra 2025. Bude to krásny kus diaľnice – diaľnica v korunách stromov. Veľmi sa na tento zázrak tešíme,“ avizoval minister dopravy Jozef Ráž na dnešnej (21. 10.) tlačovej konferencii.

V staršom videu spomenul, že na novom úseku R2 pracovalo aj počas zimy 400 robotníkov. Vo februári práce prebiehali na najdlhšej estakáde na Slovensku, kde montovali protihlukové steny, pokračovali v prácach na zárubných múroch a na úplne dobudované mosty sa montovali zábradlia a rímsy.

R2 Kriváň - Mýtna, diaľnica v korunách stromov

Odstránili tiež 50-ročnú skládku odpadu, ktorá bola 10-krát väčšia, ako sa pôvodne predpokladalo. „Celý tento gigantický most je už prepojený a výrobňa výsuvu sa už demontuje. Konštrukčne najťažší úsek diaľnice je už zhotovený,“ spresnil vtedy minister.

V apríli práce ďalej pokračovali. „Na stavbe R2 Kriváň – Mýtna máme na všetkých mostoch hotovú betonáž, pracujeme na rímsach, izoláciách a osádzajú sa mostné dilatácie,“ informovala v tom čase Národná diaľničná spoločnosť. 

V poslednom období prebiehalo na stavbe okrem iného asfaltovanie a napojenie na už existujúce nadväzujúce úseky R2 Mýtna – Lovinobaňa a Kriváň – Pstruša. Z tohto dôvodu bol prvý menovaný úsek dočasne uzatvorený.

R2 Kriváň - Mýtna
Výstavba R2 Kriváň – Mýtna

V súčasnosti už na budúcej diaľnici prebiehajú záťažové skúšky, ktoré majú overiť únosnosť takmer päťkilometrovej estakády. Podľa NDS má nový úsek v dĺžke viac ako deväť kilometrov po dokončení prevziať tranzitnú dopravu z okolitých obcí a odľahčiť aj cestu prvej triedy.

„R2 je vedená v údolí Krivánskeho potoka medzi pohoriami Slovenského Rudohoria, Poľany a Javoria. Začiatok trasy nadväzuje na predchádzajúci úsek R2 Pstruša – Kriváň v dočasne upravenej mimoúrovňovej križovatke Kriváň. Koniec úseku sa pred obcou Mýtna napojí na úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce. Ide o technicky náročný úsek, ktorého súčasťou bude 5 km dlhá mostná estakáda v údolí Krivánskeho potoka. Táto estakáda je situovaná vo výške 15 – 45 m ponad trasu cesty I/16, v tesnej blízkosti vysokého napätia a existujúcej zástavby,“ informovala NDS na sociálnej sieti.

Foto: Facebook.com/Národná diaľničná spoločnosť, Sobotnik.sk

Pridaj komentár