REVÚCA – Návštevníci regiónu Gemer budú môcť na vlastnej koži zažiť literárnu cestu na Mesiac, ktorú vo svojom sci-fi diele Hviezdoveda už v roku 1856 opísal revúcky spisovateľ a polyhistor Gustáv Reuss. O deväť rokov tak predbehol Julesa Verna a jeho román Cesta na Mesiac.
Spomínanú púť na obežnicu Zeme si návštevníci môžu vychutnať vďaka trojici okuliarov s virtuálnou realitou, ktoré do regiónu pribudli vďaka Oblastnej organizácii cestovného ruchu (OOCR) Gemer. K dispozícii budú počas rôznych podujatí, alebo vo vybraných ubytovacích zariadeniach. Cieľom je prezentovať nielen slávne dielo revúckeho rodáka, ale upriamiť pozornosť aj na ďalšie možnosti spojené s literatúrou v meste Revúca a jeho okolí.
„Virtuálny priestor, v ktorom sa návštevník ocitne, bude odrazom spôsobu premýšľania samotného Gustáva Reussa, či skôr hlavného hrdinu príbehu – Krutohlava. Virtuálna realita ako taká nám zároveň pomôže porušiť zákony fyziky presne tak, ako sa o to pokúšal Reuss vo svojom diele a pomôže vtiahnuť diváka do jeho sveta a pocítiť nadšenie zo snívania a vynaliezania,” uviedol Jaroslav Hric z OOCR Gemer.
Keď si návštevník nasadí okuliare s virtuálnou realitou, uvidí trojrozmerný digitálny svet inšpirovaný Reussovým dielom. Nechýba v ňom teplovzdušný balón, ktorým sa Krutohlav dopravil na Mesiac, ale ani vlak, o ktorom uvažoval ako o alternatívnom dopravnom prostriedku. Okrem toho na vlastné oči uvidí veľa iných strojov a mechanizmov, pričom s týmto trojrozmerným svetom vie aj interagovať – hľadať v ňom skryté odkazy a stláčať tlačidlá, ktorými sa posunie ďalej v deji.
Podľa slov Daniely Volenskej z Rozvojovej agentúry Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) bolo mesto Revúca v minulosti miestom stretávania sa slávnych slovenských literátov. „Chceme túto skutočnosť pretaviť do atraktívnych projektov, ktoré pritiahnu do mesta a jeho okolia návštevníkov. V tomto roku vznikla v Revúcej kultúrno-expozičná inštitúcia Litterra, ktorá pracuje práve s témou literatúra a vesmír. V minulosti sme podporili ďalšie projekty, ktoré súvisia s literatúrou, napríklad krásne kovové sochy – rozprávkové postavy, ktoré sú dnes základom interaktívnej hry pre deti Hviezdojed,“ vymenovala.
Projekt virtuálnej reality bol financovaný z členského príspevku Rozvojovej agentúry BBSK v oblastnej organizácii cestovného ruchu Gemer vo výške 10 000 eur.
Foto: BBSK a Sobotnik.sk
Musíte byť prihlásený, aby ste mohli zverejniť komentár.